DetIk MAsa

Wednesday, October 5, 2011

~Sedeyh!!!~

Assalamualaikum... asyik post je kn... tgah bosan n ade bnda nk post... so post jela...hehehe

Ape yg ditulis dlm blog ni kali ini maybe sedikit sebyk agk kasar mmg bertujuan menyinggung perasaan pada siapa yg terkena tepat pada batang hidungnya..Juga utk diri aku sendiri...hahaha

Aku cuma menzahirkan apa yang aku rasa, kalau ade yang terasa, itu mmg niatku... tapi kenape tajuk entri kali ni sedeyh?????

sebelum 2... aku nk korunk tgok sendiri gambo ni.... usha dulu k.....


sedeyh x ???? korunk xkesian seluar dy terlondeh wei??? nampak spender kot...hahaha kesian taw... xtawla lawak or x tp ini yg aku labelkan sebagai sedeyh!!! kenape????

sbbnye..korunk tgok kt bawah ni sedeyh or x dri yg ats td....

Astaghfirullah ,korunk law belum baligh jgn tgok!!! law dh baligh pn jgn lme sgt... yg ini

lg sedeyh sbb nmpak mcm xpakai spender kn???

Ish3... ape kaitannye 2 gambar td ngn entri kali ni..... orite... biar aku berterus-terang.......

Aku sebenanye mmg tgah sedeyh kt rakan-rakan n saudare seIslam ngn aku....

sebabnya....

dh byk kali aku jumpe kes mcm ni,

kes ap???? kes solat tp nmpak lurah punggung..

adei!! tajuk pn dah geli.. tp ini realiti n aku berhak tegur...

so,aku pn teringin nk mengomel cket la. Ape yang best sgt korunk tunjuk lurah punggung depan jemaah lain???

lagi2 dpn aku. Weh agak2 la.. aku straight ok!!!! intrested in women only.Kalau korunk buat depan abang2 bernafsu songsang.. lain la...haishh Kang tak pasal2 korunk kene kejor kot.....

Selalunye budak2 mude je yg fesyen dy mcm ni...aku mude gk ok!!! terase i..huhu

kalau nseb baik,korunk bole nmpak spender warne-warni(colurful) or boxer kartun..tp kalau nseb korunk dpt jackpot!!! bole nmpak lurah punggung berbirat biru kot!!! mcm punggung baby.. Eeee... xmalu!! hahaha

Siyezly,aku taw sbb aku sndiri xkhusyuk nk solat bile trnmpak show2 kulit mcm2 jenis pattern yg tue, mude,putih hitam n len2 lg.. nk muntah hijau taw x.....

Kadang2 aku kene solat balik sbb tergelak bile tengok ade muke macam pembunuh upahan, tapi spender pink!! Kalau yg nampak lurah punggung tue.... aku agakla maybe dorang pakai spender saiz S tak pun pakai G-String! ~Hahaha~

Mulernye, aku pndang bnda ni mcm lawak sbb cket je yg pakai fesyen mcm uh.. tp bile lme2,tgok2 rmai giler yg wat kesalahan ni kt rumah-rumah Allah... i2 yg aku sedeyh...huhu sob3

Mmng la..tau ade jugak golongan yg kurang berkemampuan..kurang or kureng???? Takde baju yg cantek-cantek nk pakai..Baju singkat sbb maybe tue baju mase skolah darjah tiga..sayang nk buang.


(tgok!! petak2 mcm bju tadika abg ats ni punye boxer)

Whatever it is, pleasela bg guys pakai pakaian yg sesuai. Korunk sedar x solat korunk xsah??? Nauzubillah.... Even, korunk taw baju korunk singkat, tukarla pakai kain pelikat ke.. Yg aku pelik, dh taw baju singkat,mesti time nk rukuk or sujud, sibuk je dok tarik2 t-shirt belakang uh bg xnampak punggung... Korunk tawx, 3 kali pergerakan beso dlm solat bole wat solat kite xsah? Hmm..aku pun prnah pakai t-shirt singkat, So tawle ap rsenye...better pkai kain pelikat... knfirm xkan ade prob bila time rukuk ataupun sujud.... So, ini nasihat aku hari ni...

jangan lakukan aksi ni di tengah2 jalan raya yang boleh mengakibatkan
kecelakaan kepada pengguna jalan yang lain

P/S:kn lg elok pakai pakaian yg lg sopan bile nk mengadap Allah (SWT). Kite nk menghadap Raja segala Raja. Xkan pakai sambil lewa je..kalau bole tunjukkanla kesungguhan i2 dlm membezakan care kite ketika menghadap Allah (SWT) dgn kehidupan seharian yg lain..ini, nk pegi solat dgn pegi pasar mcm sama je..adei, aku terase gk time tulis ni..
(insyaAllah cube berubah)

No comments:

Post a Comment