DetIk MAsa

Saturday, September 15, 2012

berapa lama lagi yang aku ada


Rasulullah SAW bersabda, "Tidaklah seorang muslim menderita sakit kerana suatu penyakit melainkan Allah menggugurkan kesalahan-kesalahannya dengan penyakit itu, sebagaimana pohon yang menggugurkan daun-daunnya". (HR Bukhari, Muslim)



 Petang semalam aku merayap kat tasik Putrajaya..Melihat kehidupan yang kian moden. Daripada manusia sampailah ikan. Sambil merenung masa depan dan masa lepas. Dalam usia 21 tahun, berapa lama lagi masa aku yang tinggal diatas dunia ini. Apa yang telah aku lepaskan didalam kehidupan ini...

Air tasik mengalir tenang..membawa seribu kenangan..Kenangan yang tak bisa berulang lagi..Ada masanya terasa hidup ini terlalu panjang..Dan ada masanya aku merasakan terlalu singkat..Melihat matahari terbenam..Terasa seakan sama membuatkan hati ini sama terbenam..

Apa akan terjadi pada penghujung hayatku, aku serahkan segalanya pada ketentuan Ilahi....
Tertanya lagi, berapa lama yang aku ada??????

No comments:

Post a Comment