DetIk MAsa

Monday, October 10, 2011

~Jangan kita Lupa~

Assalamualaikum w.b.t...

Apa khabar semua sahabat-sahabat & pembaca ??? InsyaAllah didoakan semoga sentiasa sihat & bertambah amalan kebajikan kita. Tatkala kita sedang hidup aman & sentosa kat bumi Malaysia ini,seringkali kita alpa & hanyut dek kesenangan dunia yang Allah S.W.T kurniakan pada kehidupan kita.Acapkali kita meng-agungkan maksiat & hiburan muzik,pergaulan sosial,pembaziran serta banyak perkara "LAGHA" yang mana dibenci & boleh mengundang murka Allah S.W.T.


Sedarkah kita??? Saudara kita di PALESTIN sedang berjihad atas nama & maruah Agama Islam mempertahankan bumi para Anbia iaitu Palestin daripada Israel Laknatullah yg sedang rakus meratah darah daging saudara seIslam kita.Kemahuan Israel untuk melihat musnahnya semua penduduk negeri Palestin atau terusirnya umat Islam dari bumi para Nabi.



Ibu bayi diatas ditembak sehingga tembus ke janinnya.

Even dihenyak oleh Zionis namun jiwa anak kecil,pemuda,serta semua golongan rakyat Palestin dipenuhi resapan Jihad menghadapkan diri mereka berbekalkan Iman & senjata yg sekadarnya merelakan diri dihujani peluru hidup atas kalimah LAILAHAILALLAH.Mereka rindu dengan syurga yang Allah janjikan ke atas hambaNya yang syahid.

Dengarlah dan lihatlah …..
Penderitaan, jeritan, rintihan, teriakan kesakitan
Rasakanlah …..
Apa yang saudara-saudara kita di Palestin rasakan
Dengarlah …..
seolah kita mendengar apa yang mereka dengar
Lihatlah ….
Seolah tergambar apa yang terpampang di hadapan mereka
Setiap saat perang berkobar
Hujan peluru dimana-mana
Tak ada lagi damai di hati
Tak ada lagi jeda untuk nafas terhela
Saksikan…
anak-anak kita yang duduk-duduk menanti
Barangkali sebentar lagi mereka sudah tak ada lagi
Dekap, peluk dan ciumi bayi-bayi tercinta…
Barangkali nanti nyawa mereka pergi
Pandangi anak-anak muda remaja dan suami-suami kita…
Para Mujahid yang siap bergerak berjuang
Barangkali inilah perjumpaan terakhir
Kita yang mati atau mereka yang tak bernyawa lagi
Yakini, kuatkan hati…
Dunia hanyalah fana
Nantikan perjumpaan yang abadi
Di akhirat, Jannah yang telah dijanjikan
Tempat indah pertemuan para pejuang
Tempat abadi berkumpulnya keluarga-keluarga Mujahid

Terdapat 1 hadis Rasulullah S.A.W..

“Sentiasa akan ada sekelompok dari umatku yang sentiasa berjuang bersama-sama kebenaran, mencabar dan menentang musuh-musuh mereka. Musuh-musuh mereka tidak dapat memberi mudarat kepada mereka sehingga Allah mendatangkan keputusannya. Mereka tetap dalam keadaan demikian.” Maka para sahabat bertanya,”Dimanakah mereka?” Jawab Rasulullah, ” Di Baitul Maqdis dan sekitarnya”.
(Riwayat Bukhari)

Renunglah wahai sahabatku,mungkin aku bukan layak untuk digelar motivater atau apatah lagi untuk insafkan orang lain sedang diri ini juga lalai tapi 1 peringatan untuk kita semua bahawa "Jangan Kita Lupa". Even kita hidup aman & bahagia kt Malaysia ni jangan sesekali kita alpa bahawa nikmat yang Allah kurniakan perlu digunakan sebaiknya untuk menuntut keredhaanNya.Sementara diberi peluang, bersyukurlah!! salah satu jihad adalah menuntut ilmu.
Selamat Beramal..^__^

Doa untuk rakyat Palestin:

" Ya Allah, berikanlah kemenangan kepada Islam & Muslimin, Ya Allah berikanlah kemenangan kepada muslimin di semua tempat.
Ya Allah,berikanlah kemenangan kepada Orang Islam di Palestin.
Ya Allah hancurkanlah kuffar,yahudi,nasrani & musyrikin.
Ya Allah,hancurkanlah mereka dan berikanlah kemenangan kami ke atas mereka
Ya Allah sebagaimana Engkau telah menghantar burung-burung Ababil menghancurkan tentera bergajah musyrikin,Maka kami memohon kepadaMu Ya Allah,turunlah bantuanMu kali ini kepada Orang-orang Islam di Palestin,hancurkanlah rejim Zionis..."

Amin.....

No comments:

Post a Comment