DetIk MAsa

Tuesday, January 8, 2013

Isu Kalimah Allah

Bismillahirrahmanirrahim..... Assalamualaikum w.b.t

Dengan nama Allah semoga post kali ini mendapat keredhaan Allah S.W.T.

Terpanggil untuk mengkaji mengenai isu yg berbangkit pada kali ini yg tgh 'hot' di Malaysia. Iaitu isu penggunaan kalimah Allah  yang ingin diguna pakai di dalam Bible oleh orang kristian.

Sebagai seorang muslim, wajibnya untuk kita tidak memandang remeh isu ini kerana akidah adalah pokok pangkal dalam agama Islam. Untuk bercakap mengenai hal ini, saya mengaku bahawa ilmu saya sgtlah cetek untuk membicarakannya tapi tujuan saya menulis mengenai hal ini bukan atas dasar politik tapi kerana takotnya saya kepada bala bencana yang mungkin terjadi (Nauzubillah) andai kata kita umat Islam tidak menjaga & tidak mempertahankan Islam & Iman dalam diri kita serta untuk umat Islam seluruhnya.

Jadi cari punya cari & baca punya baca, saya menemui beberapa video oleh alim ulama' yang menyatakan pendirian mereka berhubung isu ini. janganlah mendengar dengan penuh kepolitikan api lihatlah & dengarlah serta paham dengan Iman yang terkandung syahadah dalam diri kita. semoga bermanfaat untuk semua.

  “Sesungguhnya ulama adalah pewaris para Nabi” [ Sunan Ibn Majah, Tirmizi dan Musnad Imam Ahmad ]

Tuan Guru Haron Din

Ustaz Kazim

Jadi kesimpulannya saya pun turut menentang sekeras-kerasnya mengenai penggunaan kalimah Allah digunakan sewenangnya dalam bible & oleh kafir laknatullah kerana  saya sedar bahawa isu ini sengaja dimainkan oleh musuh Islam untuk memecahbelahkan umat Islam & mempunyai agenda sendiri.. Wallahualam


1 comment:

  1. kalau ada jgak yg stuju pgunaan kalimah Allah dlm bible, mmg buta hati makhluk tu..

    ReplyDelete